Pragnąc spełnić obowiązek informacyjny na podstawie artykułu 13 RODO, przychodzimy z odpowiedziami na
najbardziej kluczowe pytania, jakie się mogły pojawić przy okazji wejścia nowej ustawy w życie.
Administratorem, tj. podmiotem decydującym o tym, w jakim celu i w jaki sposób będą przetwarzane Państwa
dane osobowe, jest Zakład Elektromechaniczny ELREM Sp. z o.o. , której siedziba znajduje się w
Bydgoszczy, przy ul. Równej 6 (dalej zwanym „ELREM Sp. z o.o. .” lub „Administratorem”).
Z Administratorem mogą Państwo skontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres
naszej siedziby lub poprzez e-mail na adres: elrem@elrem.com.pl oraz telefonicznie (52)
322-75-25.
Mogą się Państwo z nim skontaktować poprzez adres e-mail: rodo@elrem.com.pl , lub adres pocztowy: Zakład Elektromechaniczny ELREM Sp. z o.o. ul. Równa 6, 85-846 Bydgoszcz.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO, mówiący o tym, że Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie
wyrażonej przez Państwa zgody;
2) art. 6 ust. 1 lit. b RODO, mówiący o tym, że przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do
wykonywania zobowiązań wynikających z zawartych z Państwem umów;
3) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, mówiący o tym, że musimy przetwarzać Państwa dane osobowe, aby wypełnić
obowiązki prawne, które na nas ciążą, takie jak obowiązki fiskalne;
4) art. 6 ust. 1 lit. f RODO, mówiący o tym, że przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne w
przypadku prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią
(np. dochodzenie i obrona w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń).
Informujemy, że zgodnie z RODO
przysługuje Państwu prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Państwa danych, ograniczenia ich
przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych.
Informujemy również, że mają Państwo prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa
danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres:
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
1. w odniesieniu do żądania sprostowania danych: w sytuacji, kiedy zauważą Państwo, że Państwa dane są
nieprawidłowe lub niekompletne;
2. w odniesieniu do żądania usunięcia danych: w sytuacjach, kiedy zauważą Państwo, że:
a) Państwa dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę,
b) cofną Państwo zgodę na przetwarzanie danych lub zgłoszą sprzeciw wobec przetwarzania danych,
c) kiedy Państwa dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem,
d) dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
e) dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku;
3. w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: w sytuacjach, kiedy zauważą Państwo,
że:
a) Państwa dane są nieprawidłowe – mogą Państwo zażądać ograniczenia przetwarzania
Państwa danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
b) Państwa dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będą Państwo chcieli, aby zostały
usunięte;
c) Państwa dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne Państwu do obrony lub dochodzenia
roszczeń; lub wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione
podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
4. w odniesieniu do żądania przeniesienia danych: w sytuacjach, kiedy zauważą Państwo, że przetwarzanie
Państwa danych odbywa się na podstawie Państwa zgody lub umowy oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w
sposób automatyczny.
5. w odniesieniu do sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych: w sytuacjach, gdy:
a) przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla
celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się Państwo
znaleźli,
b) Państwa dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla
tego celu.
Odbiorcami Państwa danych osobowych są podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi
wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające): upoważnieni pracownicy
Administratora, podmioty z grupy kapitałowej, podmioty świadczące usługi: ochrony obiektu, wsparcia
informatycznego oraz dostaw systemów informatycznych, operatorzy systemów płatności, operatorzy płatności,
kancelarie prawne, podmioty doradcze.
W przypadku innych osób/firm informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą udostępniane innym bez Państwa
zgody.
Nie będą również przekazywane ani do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani
organizacji międzynarodowych, chyba że jest to konieczne w celach wymienionych w art. 6 ust. 1 RODO. Gdy
taka sytuacja jednak wystąpi, zostaną Państwo o tym powiadomieni.
Przechowujemy Państwa dane osobowe przez czas obowiązywania zawartych z Państwem umów, a także po jej
zakończeniu w celach:
1. dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy,
2. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i
rachunkowych,
3. zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
4. statystycznych i archiwizacyjnych,
5. maksymalnie przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania umowy.
Odbiorcami Państwa danych osobowych są podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi
wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające): upoważnieni pracownicy
Administratora, podmioty z grupy kapitałowej, podmioty świadczące usługi: ochrony obiektu, wsparcia
informatycznego oraz dostaw systemów informatycznych, operatorzy systemów płatności, operatorzy płatności,
kancelarie prawne, podmioty doradcze.
W przypadku innych osób/firm informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą udostępniane innym bez Państwa
zgody.
Nie będą również przekazywane ani do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani
organizacji międzynarodowych, chyba że jest to konieczne w celach wymienionych w art. 6 ust. 1 RODO. Gdy
taka sytuacja jednak wystąpi, zostaną Państwo o tym powiadomieni.
Państwa dane bez wyrażenia odrębnej zgody nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w oparciu
o profilowanie.
Cookies (ciasteczka) małe pliki tekstowe/niewielkie pakiety danych wymienianych pomiędzy Państwa
przeglądarką a naszym serwerem. Nie wywołują one żadnych szkód i służą wyłącznie rozpoznaniu stron
internetowych. Pojęcie cookies odnosi się też do innych technologii śledzących, które mogą być
wykorzystywane w ramach funkcjonowania Serwisu.
Strona internetowa – elrem.com.pl wykorzystuje niewiele Cookies’ów. Nie wszystkie z niżej opisywanych są
wykorzystywane. Jednak wraz ze zmianami na stronie, w tym co do dostępnych na niej funkcjonalności, zakres
używanych Ciasteczek może ulegać modyfikacjom.
W zależności od funkcji Cookies dzielą się na następujące kategorie:
Ciasteczka niezbędne z punktu widzenia technicznego, wymagane do wykonywania podstawowych funkcji przez
stronę internetową.
Ciasteczka statystyczne umożliwiające zrozumienie, w jaki sposób odwiedzający (zanonimizowani) zachowują
się podczas wizyty na stronie internetowej.
Ciasteczka marketingowe mające na celu zastosowanie ukierunkowanych działań reklamowych
w stosunku do Użytkowników strony.
Dbając o przejrzystość komunikatu przekazywanego Państwu w zakresie ochrony danych osobowych i
wykorzystywania plików cookies, informujemy, że Polityka może ulegać zmianie w przypadku zaistnienia
takiej potrzeby (mogącej wynikać z przepisów prawa lub woli Spółki co do ujęcia w Polityce nowych,
pojawiających się kwestii).
Polityka obowiązuje od 15.02.2021 r. W przypadku ewentualnych zmian zawrzemy w Polityce także informację o
dacie rozpoczęcia obowiązywania Polityki w nowym brzmieniu.